Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście

Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego

Oś priorytetowa 8 „Edukacja”

Działanie 8.3 „Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne oraz uczniów uczestniczących w kształceniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym w ramach  Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego”  

Nazwa

Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście

Całkowita wartość projektu: 

  1 241 134,88

Kwota dofinansowania:   

  1 179 078,04

w tym ze środków dotacji celowej: 124 113,40

Planowany termin rozpoczęcia projektu

  01 września 2017r.

Termin zakończenia projektu

  30 sierpnia 2019 r.

Umowa o dofinansowanie – 3 października 2017 r.

Umowa o dofinansowanie Projektu „Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście”- została podpisana 03.10.2017 r., pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim reprezentowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie: Andrzej Przewoda - Dyrektor, a Gminą Miasto Świnoujście, reprezentowaną przez  Janusza Żmurkiewicza Prezydenta Miasta Świnoujście  przy kontrasygnacie Iwony Góreckiej – Sęczek Skarbnika Miasta.

Przedmiotem projektu będzie wdrożenie nowoczesnego systemu indywidualnej pracy z uczniami, który ma doprowadzić do wzmocnienia ich zdolności do przyszłego zatrudnienia oraz zdobycia umiejętności poruszania się po rynku pracy.

Projektem objętych zostało 5 świnoujskich szkół tj.:

  1. Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjra Henryka Sucharskiego,
  2. Zespół Szkół Publicznych nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. kpt. ż.w. Mamerta Stankiewicza (Szkoła Podstawowa nr 4),
  3. Zespół Szkolno-Przedszkolny (Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II),
  4. Szkoła Podstawowa nr 6 im. Mieszka I,
  5. Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza (obecnie Szkoła Podstawowa nr 6).

Główne rezultaty projektu, które zostaną osiągnięte w wyniku realizacji:

  1. liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu projektu: 836 osób w tym 426 kobiet/410 mężczyzn,
  2. liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu 34 osób w tym 32 kobiet/2 mężczyzn,
  3. liczba szkół, w których pracowanie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 4 szt.

Do głównych zadań w projekcie zaliczyć należy organizację szeroko pojmowanych zajęć z zakresu indywidualizacji pracy z uczniem (w tym z uczniem młodszym) tj.:

  1. zajęcia specjalistyczne prowadzone w celu stymulowania rozwoju poznawczego: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, psychologiczno-edukacyjne,
  2. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (matematyka, j. pol., j. ang., j. niem.),
  3. zajęcia dla ucznia zdolnego (j. ang., j. niem., pol., przyroda, matematyka, informatyka, zajęcia artystyczne),
  4. zajęcia rozwijające sprawność ruchową,
  5. doradztwo zawodowe.

Dodatkowo 4 nauczycieli zostanie przeszkolonych z przygotowania do prowadzenia terapii Biofeedback oraz 1 nauczyciel z metody Wankego. 30 nauczycieli zostanie objętych szkoleniem z przygotowania do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W ramach projektu zaplanowano również koszty związane z doposażeniem szkół w pomoce dydaktyczne i specjalistyczny sprzęt oraz z zarządzeniem projektem - to zadanie zostanie zlecone firmie zewnętrznej wyłonionej zgodnie z zasadami konkurencyjności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij