Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Oś priorytetowa 8 „Edukacja” Działanie 8.3 „Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne oraz uczniów uczestniczących w kształceniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego” |
|
Nazwa |
Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście |
Całkowita wartość projektu: |
1 241 134,88 zł |
Kwota dofinansowania: |
1 179 078,04 zł w tym ze środków dotacji celowej: 124 113,40 zł |
Planowany termin rozpoczęcia projektu |
01 września 2017r. |
Termin zakończenia projektu |
30 sierpnia 2019 r. |
Umowa o dofinansowanie – 3 października 2017 r. |
Umowa o dofinansowanie Projektu „Indywidualizacja procesu nauczania w Gminie Miasto Świnoujście”- została podpisana 03.10.2017 r., pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim reprezentowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie: Andrzej Przewoda - Dyrektor, a Gminą Miasto Świnoujście, reprezentowaną przez Janusza Żmurkiewicza Prezydenta Miasta Świnoujście przy kontrasygnacie Iwony Góreckiej – Sęczek Skarbnika Miasta.
Przedmiotem projektu będzie wdrożenie nowoczesnego systemu indywidualnej pracy z uczniami, który ma doprowadzić do wzmocnienia ich zdolności do przyszłego zatrudnienia oraz zdobycia umiejętności poruszania się po rynku pracy.
Projektem objętych zostało 5 świnoujskich szkół tj.:
- Szkoła Podstawowa nr 2 im. mjra Henryka Sucharskiego,
- Zespół Szkół Publicznych nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. kpt. ż.w. Mamerta Stankiewicza (Szkoła Podstawowa nr 4),
- Zespół Szkolno-Przedszkolny (Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II),
- Szkoła Podstawowa nr 6 im. Mieszka I,
- Gimnazjum Publiczne nr 2 im. Henryka Sienkiewicza (obecnie Szkoła Podstawowa nr 6).
Główne rezultaty projektu, które zostaną osiągnięte w wyniku realizacji:
- liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu projektu: 836 osób w tym 426 kobiet/410 mężczyzn,
- liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu 34 osób w tym 32 kobiet/2 mężczyzn,
- liczba szkół, w których pracowanie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 4 szt.
Do głównych zadań w projekcie zaliczyć należy organizację szeroko pojmowanych zajęć z zakresu indywidualizacji pracy z uczniem (w tym z uczniem młodszym) tj.:
- zajęcia specjalistyczne prowadzone w celu stymulowania rozwoju poznawczego: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, psychologiczno-edukacyjne,
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (matematyka, j. pol., j. ang., j. niem.),
- zajęcia dla ucznia zdolnego (j. ang., j. niem., pol., przyroda, matematyka, informatyka, zajęcia artystyczne),
- zajęcia rozwijające sprawność ruchową,
- doradztwo zawodowe.
Dodatkowo 4 nauczycieli zostanie przeszkolonych z przygotowania do prowadzenia terapii Biofeedback oraz 1 nauczyciel z metody Wankego. 30 nauczycieli zostanie objętych szkoleniem z przygotowania do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W ramach projektu zaplanowano również koszty związane z doposażeniem szkół w pomoce dydaktyczne i specjalistyczny sprzęt oraz z zarządzeniem projektem - to zadanie zostanie zlecone firmie zewnętrznej wyłonionej zgodnie z zasadami konkurencyjności.