Transgraniczna promenada pomiędzy Świnoujściem i Gminą Heringsdorf
|
|
http://www.europapromenade.eu/
Tytuł projektu: Transgraniczna promenada pomiędzy Świnoujściem i Gminą Heringsdorf
Nazwa Beneficjenta: Gmina Heringsdorf (Partner Wiodący)
Partner 1 – Gmina Miasto Świnoujście
Nazwa województwa: zachodniopomorskie
Nazwa powiatu: Świnoujście
Nazwa Funduszu: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Nazwa programu operacyjnego: Program Operacyjny Celu 3. Europejska Współpraca Terytorialna - Współpraca transgraniczna krajów Meklemburgia - Pomorze Przednie/ Brandenburgia i Województwo Zachodniopomorskie 2007-2013 (Interreg IV A)
Priorytet 1. Wspieranie działań na rzecz infrastruktury służącej współpracy transgranicznej i poprawie stanu środowiska w obszarze pogranicza
Całkowita wartość projektu: 3.125.121 EUR
Wartość wkładu Unii Europejskiej: 2.656.352,85 EUR
w podziale na Partnerów:
1. Partner Wiodący - Gmina Heringsdorf: 1.712.645 EUR, z czego 1.455.748,25 EUR przypada na dofinansowanie z EFRR (85%), wkład własny gminy wynosi 256.896,75 EUR (15%)
2. Partner 1 - Gmina Miasto Świnoujście: 1.412.476 EUR, z czego 1.200.604,60 EUR przypada na dofinansowanie z EFRR (85%), wkład własny gminy wynosi 211.871,40 EUR (15%)
Wniosek złożony i zarejestrowany we Wspólnym Sekretariacie Technicznym w Löcknitz pod nr INT-10-0001.
Gmina Miasto Świnoujście w ramach projektu „Transgraniczna promenada pomiędzy Świnoujściem i Gminą Heringsdorf” zaplanowała budowę infrastruktury turystycznej na którą składać się będą:
1.ciąg pieszy wzdłuż wydmy białej o długości ok. 215 mb, na odcinku od ul. Prusa do ul. Nowowiejskiego, wraz z dwoma wejściami na plażę i sanitariatem, oświetlony, z punktami widokowymi,
2.ciąg pieszo – rowerowy wzdłuż ul. Żeromskiego o łącznej długości 1352,77 mb, na odcinku od ul. Prusa do granicy państwa, częściowo z nowym oświetleniem, miejscami spoczynkowymi na które składać się będą ławka, stojak na rowery, śmietniczka.
Ciąg pieszo – rowerowy o dł. 1352,77 mb został podzielony na cztery odcinki budowlane A, B, C i D. Odcinek A i B to ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m, o nawierzchni z kostki betonowej, jednocześnie dla użytkowników pieszych i rowerzystów. Odcinek C został podzielony na dwa mniejsze odcinki (C1 i C2), i w zależności od ich lokalizacji posiada zróżnicowaną nawierzchnię i szerokość. Na odcinku C1 wzdłuż zabudowań, kontynuowany jest ciąg-pieszo rowerowy o szer. 3 m z kostki betonowej, natomiast na odcinku C2 (leśnym) zaplanowano rozdzielenie na chodnik z kostki betonowej i ścieżkę rowerową asfaltową. Ostatni odcinek – D, to również poprowadzone oddzielnie chodnik i ścieżka rowerowa asfaltowa.
Gmina Heringsdorf – Partner wiodący w projekcie, planuje budowę ciągu pieszo-rowerowego o długości 2245 m. Budowa ciągu rozpocznie się w miejscowości Ahlbeck na wysokości przyplażowej restauracji Ostender Tor (vis a vis Hotelu Ostende) w kierunku granicy państwa.
Na granicy państw, w miejscu połączenia się ścieżek rowerowych (polskiej i niemieckiej) powstanie platforma o powierzchni ok. 425 m2. Od niej, w kierunku plaży, odchodzić będzie kładka zakończona niewielkim punktem widokowym na morze. Na platformie zaplanowano niewielkie stanowisko symbolizujące integrację regionu przygranicznego.

