Most w Karnin
Most w Karnin
Jest celem wielu wycieczek. Watro zobaczyć konstrukcję nad rzeką Pianą, z ruchomym przęsłem, które podnoszone było równolegle do lustra wody. Most został oddany
do użytku pod koniec 1933 roku. Nowoczesne na ówczesne czasy rozwiązanie pozwalało na przejazd pociągu na trasie Świnoujście – Berlin. Kursującej po nim pociągi rozwijały prędkość do 100 km/h. Ciekawostką jest to, że przęsło mostu opuszczane było tylko
na parę minut, na czas przejazdu pociągu. Nigdy podczas istnienia konstrukcji, nie doszło do jakiekolwiek opóźnienia. Podróż Świnoujście - Berlin trwała 2, 5 godziny. Pod koniec wojny cofające się wojska niemieckie wysadziły stałe elementy mostu, wcześniej podnosząc ruchome przęsło maksymalnie do góry. W ten sposób chciano utrudnić wojskom radzieckim przeprawę na drugi brzeg. Dopiero kilka lat temu, po niemieckiej stronie wyspy Uznam, zrodził się pomysł, aby odbudować most i odtworzyć całą linię.
W tym celu powstał sojusz „Most w Karninie”.
www.karninerbruecke.de
www.uznam.bo.pl