O zmiany wydziałów w urzędzie miasta
W ostatnim czasie w Urzędzie Miasta zostały dokonane zmiany dotyczące nazw wydziałów. Czy moglibyśmy wiedzieć jakie zaszły zmiany? Czy równocześnie ze zmianami zmieniono kompetencje oraz zadania dla konkretnych wydziałów? Jeśli tak to prosimy o informację co konkretnie się zmieniło.
W związku z wyjątkową ilością środków przeznaczonych w tegorocznym budżecie miasta na inwestycje – ponad 220 mln złotych - zaistniała konieczność powołania w strukturach Urzędu Miasta wydziału, który skupi się przede wszystkim na ich przygotowaniu i realizacji.
Jest to wydział Inwestycji Miejskich, na czele którego stoi Pan Rafał Łysiak. Do jego zadań należy:
1) analiza danych wejściowych do procesów przygotowania i realizacji inwestycji miejskich,
2) tworzenie baz danych obejmujących dane wejściowe do procesów przygotowania i realizacji inwestycji miejskich,
3) inicjowanie i organizowanie badań przedprojektowych w poszczególnych obszarach inżynierii i usług komunalnych Miasta,
4) udział w tworzeniu i realizacji strategii rozwoju Miasta,
5) udział w tworzeniu planów zagospodarowania przestrzennego Miasta,
6) planowanie roczne i wieloletnie przedsięwzięć inwestycyjnych,
7) planowanie roczne i wieloletnie remontów w zakresie dróg publicznych i wewnętrznych oraz drogowych obiektów inżynierskich,
8) planowanie roczne i wieloletnie remontów urządzeń odwodnienia dróg publicznych i wewnętrznych oraz drogowych obiektów inżynierskich,
9) planowanie roczne i wieloletnie remontów urządzeń oświetlenia dróg publicznych i wewnętrznych oraz drogowych obiektów inżynierskich, a także urządzeń sygnalizacji drogowej świetlnej i monitoringu miejskiego,
10) współpraca z Wydziałem Pozyskiwania Funduszy w zakresie opracowywania wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację inwestycji,
11) współpraca z Wydziałem Pozyskiwania Funduszy w zakresie procedur towarzyszących realizacji inwestycji z udziałem środków zewnętrznych (w szczególności: dokumentacja, sprawozdawczość, monitoring i kontrole),
12) współpraca z Wydziałem Ewidencji i Obrotu Nieruchomościami w zakresie podziałów geodezyjnych i regulacji terenowo-prawnych związanych z realizacją inwestycji miejskich,
13) współpraca z Wydziałem Infrastruktury i Zieleni Miejskiej oraz Wydziałem Urbanistyki i Architektury w zakresie remontów drogowych,
14) przygotowanie, prowadzenie, nadzór i rozliczanie inwestycji miejskich,
15) przygotowanie, prowadzenie, nadzór i rozliczanie inwestycji i remontów inwestycyjnych w infrastrukturze drogowej,
16) nadzór nad polityką parkingową w zakresie działań wydziału,
17) wydawanie zezwoleń dotyczących zgody na lokalizację urządzeń i obiektów oraz zjazdów w drogach publicznych,
18) reprezentowanie zarządcy drogi na naradach koordynacyjnych dotyczących uzgadniania sytuowania projektowanego uzbrojenia terenu,
19) realizacja zadań z zakresu art. 8 pkt 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,
20) realizacja zadań z zakresu art. 16 - 18e wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
21) sprawdzanie z Wydziałem Urbanistyki i Architektury wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych w zakresie warunków określonych w art. 21 ust. 3 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,
22) przedkładanie Prezydentowi opinii w zakresie planowania przez jednostki organizacyjne Miasta środków na remonty i inwestycje prowadzone przez te jednostki,
23) nadzór nad wykonywaniem zadań własnych Miasta powierzonych spółce: Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.,
24) nadzór nad wykonywaniem zadań własnych Miasta powierzonych spółce: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Część kompetencji, które należały poprzednio do Wydziału Inżyniera Miasta przejął Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej, którym kieruje Pani Wioletta Nawrocka
Do zadań wydziału należy:
1) zarządzanie nieruchomościami stanowiącymi mienie Miasta i Skarbu Państwa, w zakresie ich właściwej technicznej eksploatacji,
2) kontrola zarządców nieruchomości, którzy administrują mieniem komunalnym Miasta i
Skarbu Państwa, w zakresie utrzymania obiektów we właściwym stanie technicznym,
3) tworzenie baz danych obejmujących dane wejściowe do procesów przygotowania i
realizacji zadań remontowych oraz ich analiza,
4) planowanie przedsięwzięć remontowych na nieruchomościach Miasta i Skarbu Państwa, ich przygotowanie, prowadzenie i rozliczanie,
5) przedkładanie Prezydentowi opinii w zakresie wykorzystania przez jednostki organizacyjne Miasta środków na remonty prowadzone przez te jednostki,
6) zarządzanie cmentarzami komunalnymi,
7) zarządzanie zielenią miejską,
8) zarządzanie zielenią zlokalizowaną w pasach drogowych oraz na terenach nieruchomości
będących własnością lub w posiadaniu Miasta,
9) zarządzanie systemem melioracyjnym na terenach Miasta,
10) nadzór nad bieżącym utrzymaniem toalet miejskich,
11) nadzór nad elementami małej architektury i pomnikami,
12) zarządzanie drogami i ruchem na drogach publicznych i wewnętrznych w granicach administracyjnych Miasta, w tym:
a) bieżące utrzymanie dróg publicznych, dróg wewnętrznych i drogowych obiektów inżynierskich,
b) bieżące utrzymanie urządzeń odwodnienia ulic,
c) bieżące utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulic i sygnalizacji świetlnej oraz świątecznej dekoracji świetlnej Miasta,
d) prowadzenie ewidencji i sprawozdań w zakresie dróg publicznych i drogowych obiektów inżynierskich,
e) prowadzenie spraw związanych z podziałami i regulacją pasów drogowych,
f) prowadzenie postępowań, w tym wydawanie zezwoleń, postanowień, opinii dotyczących dróg, wynikających z ustawy o drogach publicznych oraz z wymogów innych przepisów,
g) opracowywanie, opiniowanie i uzgadnianie tymczasowych i stałych zmian w organizacji ruchu drogowego,
h) dokonywanie okresowych pomiarów i analiz natężenia i struktury ruchu drogowego,
i) zarządzanie strefą płatnego parkowania w Mieście,
j) wykonywanie zadań z zakresu art. 18 oraz art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,
13) nadzór nad wykonywaniem zadań własnych Miasta powierzonych spółkom:
a) Komunikacja Autobusowa Sp. z o.o.
Likwidacji uległy Wydział Inżyniera Miasta oraz Wydział Zarzadzania i Eksploatacji Nieruchomościami.