O zmiany wydziałów w urzędzie miasta

W ostatnim czasie w Urzędzie Miasta zostały dokonane zmiany dotyczące nazw wydziałów. Czy moglibyśmy wiedzieć jakie zaszły zmiany? Czy równocześnie ze zmianami zmieniono kompetencje oraz zadania dla konkretnych wydziałów? Jeśli tak to prosimy o informację co konkretnie się zmieniło.

W związku z wyjątkową ilością środków przeznaczonych w tegorocznym budżecie miasta na inwestycje – ponad 220 mln złotych  - zaistniała konieczność  powołania w strukturach Urzędu Miasta wydziału, który skupi się przede wszystkim na ich przygotowaniu i realizacji.

Jest to wydział Inwestycji Miejskich, na czele którego stoi Pan Rafał Łysiak. Do jego zadań należy:

1) analiza danych wejściowych do procesów przygotowania i realizacji inwestycji miejskich,

2) tworzenie baz danych obejmujących dane wejściowe do procesów przygotowania i realizacji inwestycji miejskich,

3) inicjowanie i organizowanie badań przedprojektowych w poszczególnych obszarach inżynierii i usług komunalnych Miasta,

4) udział w tworzeniu i realizacji strategii rozwoju Miasta,

5) udział w tworzeniu planów zagospodarowania przestrzennego Miasta,

6) planowanie roczne i wieloletnie przedsięwzięć inwestycyjnych,

7) planowanie roczne i wieloletnie remontów w zakresie dróg publicznych i wewnętrznych oraz drogowych obiektów inżynierskich,

8) planowanie roczne i wieloletnie remontów urządzeń odwodnienia dróg publicznych i wewnętrznych oraz drogowych obiektów inżynierskich,

9) planowanie roczne i wieloletnie remontów urządzeń oświetlenia dróg publicznych i wewnętrznych oraz drogowych obiektów inżynierskich, a także urządzeń sygnalizacji drogowej świetlnej i monitoringu miejskiego,

10) współpraca z Wydziałem Pozyskiwania Funduszy w zakresie opracowywania wniosków o pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację inwestycji,

11)  współpraca z Wydziałem Pozyskiwania Funduszy w zakresie procedur towarzyszących realizacji inwestycji z udziałem środków zewnętrznych (w szczególności: dokumentacja, sprawozdawczość, monitoring i kontrole),

12)  współpraca z Wydziałem Ewidencji i Obrotu Nieruchomościami w zakresie podziałów geodezyjnych i regulacji terenowo-prawnych związanych z realizacją inwestycji miejskich,

13)  współpraca z Wydziałem Infrastruktury i Zieleni Miejskiej oraz Wydziałem Urbanistyki i Architektury w zakresie remontów drogowych,

14)  przygotowanie, prowadzenie, nadzór i rozliczanie inwestycji miejskich,

15)  przygotowanie, prowadzenie, nadzór i rozliczanie inwestycji i remontów inwestycyjnych w infrastrukturze drogowej,

16)  nadzór nad polityką parkingową w zakresie działań wydziału,

17)  wydawanie zezwoleń dotyczących zgody na lokalizację urządzeń i obiektów oraz zjazdów w drogach publicznych,

18)  reprezentowanie zarządcy drogi na naradach koordynacyjnych dotyczących uzgadniania sytuowania projektowanego uzbrojenia terenu,

19)  realizacja zadań z zakresu art. 8 pkt 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,

20)  realizacja zadań z zakresu art. 16 - 18e wynikających z ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,

21)  sprawdzanie z Wydziałem Urbanistyki i Architektury wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych w zakresie warunków określonych w art. 21 ust. 3 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków,

22)  przedkładanie Prezydentowi opinii w zakresie planowania przez jednostki organizacyjne Miasta środków na remonty i inwestycje prowadzone przez te jednostki,

23)  nadzór nad wykonywaniem zadań własnych Miasta powierzonych spółce: Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.,

24) nadzór nad wykonywaniem zadań własnych Miasta powierzonych spółce: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

Część kompetencji, które należały poprzednio do Wydziału Inżyniera Miasta  przejął Wydział Infrastruktury i Zieleni Miejskiej, którym kieruje Pani Wioletta Nawrocka

Do zadań wydziału należy:
 
1)    zarządzanie nieruchomościami stanowiącymi mienie Miasta i Skarbu Państwa, w zakresie ich właściwej technicznej eksploatacji,
2)    kontrola zarządców nieruchomości, którzy administrują mieniem komunalnym Miasta i
       Skarbu Państwa, w zakresie utrzymania obiektów we właściwym stanie technicznym,
3)    tworzenie baz danych obejmujących dane wejściowe do procesów przygotowania i
       realizacji zadań remontowych oraz ich analiza,
4)    planowanie przedsięwzięć remontowych na nieruchomościach Miasta i Skarbu Państwa, ich przygotowanie, prowadzenie i rozliczanie,
5)    przedkładanie Prezydentowi opinii w zakresie wykorzystania przez jednostki organizacyjne Miasta środków na remonty prowadzone przez te jednostki,
6)    zarządzanie cmentarzami komunalnymi,
7)    zarządzanie zielenią miejską,
8)    zarządzanie zielenią zlokalizowaną w pasach drogowych oraz na terenach nieruchomości
       będących własnością lub w posiadaniu Miasta,
9)    zarządzanie systemem melioracyjnym na terenach Miasta,
10)    nadzór nad bieżącym utrzymaniem toalet miejskich,
11)    nadzór nad elementami małej architektury i pomnikami,

12)      zarządzanie drogami i ruchem na drogach publicznych i wewnętrznych w granicach administracyjnych Miasta, w tym:
a)       bieżące utrzymanie dróg publicznych, dróg wewnętrznych i drogowych obiektów inżynierskich,
b)      bieżące utrzymanie urządzeń odwodnienia ulic,
c)       bieżące utrzymanie i konserwacja oświetlenia ulic i sygnalizacji świetlnej oraz świątecznej dekoracji świetlnej Miasta,
d)      prowadzenie ewidencji i sprawozdań w zakresie dróg publicznych i drogowych obiektów inżynierskich,
e)       prowadzenie spraw związanych z podziałami i regulacją pasów drogowych,
f)       prowadzenie postępowań, w tym wydawanie zezwoleń, postanowień, opinii dotyczących dróg, wynikających z ustawy o drogach publicznych oraz z wymogów innych przepisów,
g)      opracowywanie, opiniowanie i uzgadnianie tymczasowych i stałych zmian w organizacji ruchu drogowego,
h)      dokonywanie okresowych pomiarów i analiz natężenia i struktury ruchu drogowego,
i)       zarządzanie strefą płatnego parkowania w Mieście,
j)      wykonywanie zadań z zakresu art. 18 oraz art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,
13)      nadzór nad wykonywaniem zadań własnych Miasta powierzonych spółkom:
a)       Komunikacja Autobusowa Sp. z o.o.

Likwidacji uległy Wydział Inżyniera Miasta oraz Wydział Zarzadzania i Eksploatacji Nieruchomościami.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij