O kolejki na przeprawę promową

Napisał do nas czytelnik: kolejka samochodów na prom Bielik sięgała dziś /w piątek za ul. Marynarzy. "Ja jak podjechałem stałem koło empiku. Inni kierowcy jadący w stronę centrum musieli wymijać na "podwójne j ciągłej. Wszystko byłoby ok gdyby promy ładowały i odbijały lub był puszczony dodatkowy. Ale nie. Niech sobie postoją w kolejkach powodując utrudnienia w ruchu i realne zagrożenie wypadkiem. Wystarczyłoby puścić promy nieregularnie i byłoby po temacie. Kiedy urzędasy przestaną myśleć o swoich tyłkach a zajmą się tym co naprawdę konieczne?" Co Wy na to?

 

Zdaję sobie sprawę, że długość kolejki i czas oczekiwania na przeprawę może irytować. Zapewniam jednak, że dyrekcja Żeglugi Świnoujskiej czyni wszystko, aby go zminimalizować.W piątek na przeprawach karsiborskiej i miejskiej pływały , choć w szczycie wahadłowo, dwa promy.

 

Nie mamy już złudzeń w sprawie  otrzymania z budżetu państwa dodatkowych środków na utrzymanie przepraw, o które wnioskowaliśmy.

 

Decyzją dyrektora żeglugi, w uzgodnieniu z prezydentem, od ostatniego weekendu czerwca  obie świnoujskie przeprawy promowe będą obsługiwały  dodatkowe promy.Od 29 czerwca  do 31 sierpnia, każdego dnia, w przypadku wystąpienia długich kolejek  na przeprawie promowej „Centrum” będzie pływał trzeci „Karsibór”. Jednostka będzie kursowała aż do czasu ich rozładowania. Natomiast dwie pozostałe jednostki będą kursowały zgodnie z rozkładem.

 

 Od 28 czerwca 2013 do 1 września 2013 w piątki, od godziny 15.00 oraz soboty, niedziele i dni świąteczne dodatkowy trzeci prom typu „Bielik” będzie obsługiwał również przeprawę „Warszów”. Podobnie, jak w przypadku „Karsibora” będzie włączany do eksploatacji w przypadku pojawienia się długich kolejek samochodów oczekujących na przeprawę.

 

Aby  promy mogły kursować z częstotliwością zadowalającą mieszkańców i gości przez cały rok , Żegludze Świnoujskiej  potrzeba byłoby w granicach 30.  milionów złotych .W lipcu promy potrafią obsłużyć dziennie do 10. tysięcy pojazdów.

 

Mimo starań władz miasta, rządowa  subwencja od pięciu lat nie wzrosła i wynosi 22 mln złotych. Resztę samorząd musi dokładać z własnego budżetu. Przyczyną rosnących kosztów utrzymania jest przede wszystkim wzrost cen paliwa. Dla porównania w 2009 roku była to kwota 6,7 mln złotych, a już 2011 roku aż 10,8 mln złotych! Do tego dochodzi również konieczność modernizacji najstarszych, już niemal 40-letnich promów typu „Karsibór”. Koszt jednego remontu to około 14 mln złotych.

 

Świnoujście w ostatnich latach stało się bardzo popularnym miejscem wypoczynku. Dlatego też wprowadzenie dodatkowych promów w sezonie letnim to dla nas konieczność, aby czas oczekiwania na przeprawę był możliwie jak najkrótszy, a długie kolejki na prom nie odstraszały turystów. W przeciwnym razie straci na tym miasto i mieszkańcy, których wielu żyje z turystyki.

 

Chciałbym również przypomnieć, iż mamy możliwość  wyboru przeprawy promowej,dzięki aplikacji pozwalającej posiadaczom komputerów i telefonów komórkowych na ich podgląd on-line.

 

Więcej informacji na ten temat na stronie www.swinoujscie.pl

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij