O pomocy Miasta w ramach de minimis
W Świnoujściu już w 2007 roku weszła w życie uchwała o pomocy publicznej de minimis w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków i budowli powstałych lub rozbudowanych w wyniku inwestycji. Uchwała określa szczegółowe warunki udzielenia zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków i budowli będących własnością przedsiębiorcy, które powstały lub zostały rozbudowane w wyniku zrealizowanej przez niego inwestycji.
Od podatku zwolnione są budynki i budowle, rozbudowane w wyniku inwestycji, której wartość nie przekracza kwoty 1 mln złotych netto. Zwolnienie przysługuje na okres 5 kolejno po sobie lat, liczonych od następnego roku, w którym zakończono inwestycję.
Skorzystanie ze zwolnienia uzależnione jest od spełnienia następujących warunków:
- Kwota pomocy de mini mis otrzymanej przez przedsiębiorcę w roku podatkowym, w którym zamierza on korzystać ze Zwoleniami oraz w okresie poprzedzających go 2 lat podatkowych, nie może przekroczyć kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro. Z tym, że jeśli przedsiębiorca otrzymał inną pomoc publiczną na to przedsięwzięcie, wlicza się je do badania, czy intensywność pomocy nie została przekroczona; w sektorze transportu drogowego kwota dopuszczalnej pomocy de minimis wynosi 100 tys. euro.
- Przedsiębiorca nie ma żadnych przeterminowanych zobowiązań finansowych wobec Gminy Świnoujście, Zakładu ubezpieczeń Społecznych oraz organów skarbowych.
- Inwestycja, z tytułu której przedsiębiorca zamierza skorzystać ze zwolnienia musi być zakończona.
W 2012 roku była to kwota 1 mln 360 tys. 876 złotych. Natomiast za I półrocze 2013 roku – 387 tys. 197 złotych.