O budynki przy ulicy Wyspiańskiego
Czy w przejętym przez Was budynku przy Wyspiańskiego wykonano już w wszystkie prace? Wszystkie biura są gotowe? Kiedy przeniesie się tam USC? Ktoś jeszcze się tam przeniesie? Co z mieszkaniami służbowymi? Kto w nich zamieszka? Kiedy? Są już chętni? A co z tym budynkiem- pustostanem obok? Może by go UM też przejął?
Budynek przy ul. Wyspiańskiego miasto przejęło na początku lutego 2013 roku. Kolejnym krokiem było przygotowanie projektu adaptacji obiektu dla potrzeb administracji samorządowej, uzyskanie pozwolenia na budowę, ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu na wykonanie adaptacji. Same prace rozpoczęły się w maju 2013 roku. W lipcu do zaadaptowanej części budynku przyniósł się Wydział Ochrony Środowiska i Leśnictwa Urzędu Miasta Świnoujście.
Docelowo w budynku swoje siedziby będą miały: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, Urząd Stanu Cywilnego wraz z salą ślubów, Straż Miejska, archiwum miejskie oraz organizacje pożytku publicznego. Cztery istniejące tam już mieszkania zostaną przeznaczone na przejściowe lokale służbowe m.in. dla młodych lekarzy, którzy zdecydowaliby się podjąć pracę w świnoujskim szpitalu miejskim.
Proces adaptacyjny uzależniony jest od środków finansowych. W tej chwili trwają prace nad projektem przyszłorocznego budżetu. W zależności od ich wyniku inwestycja może zostać przeprowadzona jedno lub dwuetapowo.
Po zakończeniu adaptacji budynek zabezpieczy obecne zapotrzebowanie administracji samorządowej. Nie ma więc potrzeby przejmowania od prywatnego właściciela dodatkowego sąsiedniego, tak dużego obiektu i wydawania olbrzymich pieniędzy na jego kupno, remont i adaptację.