Dziennikarze pytają
O tunel i metodę buowy
15.12.2017
Ile było wykonanych studium wykonalności na wszystkie metody budowy tunelu w Świnoujściu, po 2010 roku? Dlaczego była to tylko jedna metoda? Dlaczego w Niemczech wykonano metodą sekcyjną tunel o 4 przelotach za sumę 100 mln euro, a w Świnoujściu buduje się tunel dwukierunkowy za około 160 mln euro? Tunel budowany w Rostocku, jak i w Świnoujściu budowany jest u ujścia rzeki, gdzie znajdują się również niebezpieczne grunty. Prosimy o informację. Każda inwestycja dotycząca stałego połączenia posiada swoje uwarunkowania, które są poddawane wszechstronnej analizie. Miasto posiada obszerną dokumentację studialną, na podstawie której dokonano w 2010 roku rozstrzygnięć co do rodzaju i lokalizacji stałej przeprawy w Świnoujściu. Dokumentację wykonano zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej dla infrastruktury drogowej, zawartymi w tzw. Niebieskiej Księdze i wzięto w niej pod analizę wiele wariantów budowy stałego połączenia między wyspami, w tym także warianty mostowe. Szerokie konsultacje i analizy prowadzone były w gronie przedstawicieli Inicjatywy Jaspers, GDDKiA, ministerstwa infrastruktury i rozwoju, CUPT, środowisk, w tym naukowych, związanych z budową tunelu w Gdańsku oraz innych jednostek uzgadniających - m.in. Urzędu Morskiego i jednostek związanych z obronnością państwa. Ostatecznie wskazano na optymalny wariant budowy stałego połączenia w Świnoujściu, jakim jest budowa tunelu w wariancie północnym w technologii drążenia. Czynniki, które zadecydowały o takim wyborze zawarto w opracowaniach: studium techniczno-ekonomiczno –środowiskowym, w decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia oraz studium wykonalności, opracowanych w latach 2008-2010 przez konsorcjum firm Damart i Pont-Projekt oraz Kontrakt na zlecenie GDDKiA. Ponadto w latach 2012-2013, zgodnie z oczekiwaniami ,ministerstwa infrastruktury, wykonane zostało na zlecenia Miasta dodatkowe opracowanie, weryfikujące i aktualizujące wcześniejsze opracowania, pn.: „Analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wsypami Uznam i Wolin w Świnoujściu” autorstwa konsorcjum firm DHV oraz DSC Consulting. Ponowna analiza potwierdziła słuszność wcześniej dokonanego wyboru wariantu stałego połączenia.
więcej ›
O przebudowę ulicy Jachtowej
15.12.2017
Prosimy o informację na temat planowanej przebudowy ulicy Jachtowej. Kiedy się ona rozpocznie? Do kiedy potrwa? Na czym będzie polegała?
więcej ›
O dodatkowe miejsca w żłobku
15.12.2017
Ile będzie kosztiwało przygotowanie pomieszczeń pod dodatkowe miesca w żłobku?
więcej ›
O koszt utrzymania fontann
15.12.2017
Ile kosztowało w 2017 roku utrzymanie, eksploatacja i konserwacja świnoujskich fontann?
więcej ›
O liście, ile zebrano i gdzie są wywożone
15.12.2017
Prosimy o informację, ile ton i gdzie wywozimy liście z miasta, które zalegają na chodnikach i ulicach?
więcej ›
O profil FB prezydenta
15.12.2017
Kto prowadzi profil facebookowy prezydenta Janusza Żmurkiewicza? Ile to kosztuje?
więcej ›
O plac zabaw przy specjalnym ośrodku przy ulicy Piastowskiej
15.12.2017
Prosimy o informację, kiedy przy Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym przy ulicy Piastowskiej powstanie nowy plac zabaw? Jaki będzie jego szacunkowy koszt? Co się znajdzie na nowym placu?
więcej ›
O remont liceum
15.12.2017
Prosimy o informację, na jakim obecnie etapie jest remont Liceum Ogólnokształcącego w Świnoujściu. Do kiedy potrwają prace?
więcej ›
O prace na ulicy Ku Morzu
15.12.2017
Prosimy o informację na temat prac prowadzonych przy ulicy Ku Morzu. Jakie są to prace? Kiedy się rozpoczęły i do kiedy potrwają? Kto je prowadzi? Ile drzew zostało wyciętych w związku z tą inwestycją?
więcej ›
O prace na rondzie w Łunowie
15.12.2017
Prosimy o informację na temat planowanych przyszłorocznych prac na rondzie w Łunowie. Na ten temat wspominał na ostatniej konferencji prasowej prezydent Żmurkiewicz. Na czym będą polegały te prace? Co zostanie tam zmienione? Ile pieniędzy zostanie na ten cel przeznaczonych pieniędzy?
więcej ›