Dziennikarze pytają
OO ilość siłowni zewnętrznych
05.03.2018
Ile w przeciągu ostatnich 10 lat zostało wybudowanych plenerowych siłowni w Świnoujściu.
więcej ›
O przebudowę ulicy Kościuszki
05.03.2018
Proszę, o informację, jak będzie wyglądała po przebudowie ulica Kościuszki. Do kiedy potrwa remont? Czy przewidziana wzdłuż ulicy będzie ścieżka dla rowerów, bądź kontrapas? Prosimy o wizualizację.
więcej ›
O drzewa usunięte przy ulicy Jachtowej pod budowę ścieżki rowerowej
16.02.2018
Prosimy o informację, ile drzew zostanie wyciętych w związku z budową ścieżki rowerowej przy ulicy Jachtowej? Jakie drzewa zostaną wycięte? Jak wygląda kwestia nasadzeń zastępczych?
więcej ›
O to, czy jest spór pomiędzy GDDKiA a samorządem
16.02.2018
Czy jest jakiś spór pomiędzy Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a samorządem Świnoujścia?
więcej ›
O likwidację aresztu śledczego
16.02.2018
Jakie władze mają pomysł czy propozycje na zagospodarowanie budynku po Areszcie Śledczym w Świnoujściu.
więcej ›
O pismo w sprawie tunelu
16.02.2018
Bardzo prosimy o odniesienie się do pisma z zarzutami, związanego z przetargiem budowy tunelu w Świnoujściu. Tutaj zobacz pismo.
Jak już wielokrotnie informowałem, Miasto posiada obszerną dokumentację studialną, na podstawie której dokonano rozstrzygnięć co do rodzaju i lokalizacji stałej przeprawy w Świnoujściu. Dokumentację wykonano zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej dla infrastruktury drogowej, zawartymi w tzw. Niebieskiej Księdze i wzięto w niej pod analizę wiele wariantów budowy stałego połączenia między wyspami, w tym także warianty mostowe. Szerokie konsultacje i analizy prowadzone były w gronie przedstawicieli Inicjatywy Jaspers, GDDKiA, ówczesnego ministerstwa infrastruktury i rozwoju, CUPT, środowisk, w tym naukowych, związanych z budową tunelu w Gdańsku oraz innych jednostek uzgadniających - m.in. Urzędu Morskiego i jednostek związanych z obronnością państwa. Ostatecznie wskazano na optymalny wariant budowy stałego połączenia w Świnoujściu, jakim jest budowa tunelu w wariancie północnym w technologii drążenia. Czynniki, które zadecydowały o takim wyborze zawarto w opracowaniach: studium techniczno-ekonomiczno –środowiskowym, w decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia oraz studium wykonalności, opracowanych w latach 2008-2010 na zlecenie GDDKiA przez konsorcjum firm Damart i Pont-Projekt oraz Kontrakt i nie mamy podstaw sądzić, aby były one nierzetelne, tym bardziej , iż w latach 2012-2013, zgodnie z oczekiwaniami ministerstwa infrastruktury, wykonane zostało dodatkowe opracowanie, weryfikujące i aktualizujące wcześniejsze opracowania, pn.: „Analiza wariantów usprawnienia połączenia komunikacyjnego pomiędzy wsypami Uznam i Wolin w Świnoujściu” autorstwa konsorcjum firm DHV oraz DSC Consulting. Ponowna analiza potwierdziła słuszność wcześniej dokonanego wyboru wariantu stałego połączenia. Dlatego nie będziemy komentować pisma Pana doktora, który nota bene, przy całym szacunku dla jego osoby – w swoim życiu zawodowym był projektantem statków, nie tuneli.
więcej ›
O tegoroczną akcję odkomarzania
16.02.2018
Prosimy o informacje, ile pieniędzy w 2018 roku miasto ma zamiar przeznaczyć na walkę z komarami? Kiedy zaplanowana jest akcja odkomarzania?
więcej ›
O prace przy ulicy Jachtowej
16.02.2018
Prosimy o informację na temat aktualnych prac trwających przy ulicy Jachtowej? Co obejmuje pierwszy etap realizowanej tam inwestycji? Co powstanie w tym miejscu? Jakie będą koszty?
więcej ›
Ponownie o budowę mostu na wyspę Karsibór
16.02.2018
Wykonawca budowy mostu łączącego wyspę Wolin z wyspę Karsibór w Świnoujściu wystąpił do inwestora o zgodę na wykonanie projektu zamiennego w celu dostosowania parametrów mostu zgodnie z ustawą z dnia 29 kwietnia 2010 dziennik ustaw 2010.65.408. Wykonanie szerokości barierek zrealizował tylko w 50 % tego co ustawa przewiduje. Proszę o odpowiedz dlaczego tak wykonano?
więcej ›
O wygląd ulicy Wojska Polskiego po przebudowie
16.02.2018
Proszę opisać jak będzie wyglądać wyremontowana ulica Wojska Polskiego.
więcej ›