System parkowania

Zasady parkowania w przyległych gminach
Większość parkingów oraz miejsc postojowych u naszych sąsiadów wymaga uiszczenia opłaty w wysokości od 0,50 euro do kilku euro (bilety do nabycia w parkomatach), w zależności od czasu oraz miejsca postoju. Jeżeli planowany jest dłuższy pobyt w danej miejscowości, warto rozejrzeć się za większymi, kilkupiętrowymi parkingami, gdzie opłata za cały dzień/ dobę waha się średnio od 8 do 18,00 euro.
Dostępne są również bezpłatne miejsca parkingowe, które można znaleźć np. przy większych sklepach. Należy wówczas pamiętać, że dozwolony czas postoju to najczęściej 2-3 godziny. W związku z tym, wewnątrz auta, w miejscu widocznym należy pozostawić tzw. “zegar parkingowy” (Parkuhr), wskazujący na godzinę zaparkowania auta. Zegary można nabyć na każdej stacji benzynowej w cenie ok. 4,00 euro.
Pamiętajmy, że:
w Niemczech obowiązuje zakaz parkowania na chodniku. Do postoju pojazdu służy jedynie parking, ewentualnie jezdnia po prawej stronie, jeżeli nie ma znaku zakazu;
nie wolno parkować pojazdów w odległości do 5 m od skrzyżowania;
nie wolno parkować przy posesjach prywatnych. Dotyczy to zarówno wjazdów na posesję jak i miejsc równoległych po przeciwnej stronie drogi.

Wyposażenie do nadzoru czasu parkowania
Przy parkometrach można zatrzymywać się tylko wtedy, gdy jest on włączony, przy automatach parkingowych wydających kupony – jedynie po umieszczeniu ważnego kuponu w widocznym miejscu, z możliwością dobrego odczytania z zewnątrz, na czas dopuszczonego parkowania.
Jeśli automat parkingowy jest nieczynny, wolno zatrzymać się przy nim na maksymalny czas dopuszczany tym parkometrem. W takim wypadku na samochodowym zegarze parkowania należy zaznaczyć czas zaparkowania. Okres parkowania może dotyczyć określonych godzin bądź dni.

W obszarze o ograniczonym czasie parkowania jest zalecane używanie samochodowego zegara parkowania, umieszczonego na szybie. Zatrzymanie jest wówczas możliwe na czas wyznaczony na dodatkowym znaku drogowym. Parkowanie w strefach ograniczonego parkowania jest możliwe tam,
gdzie znajdują się parkometry i zegary parkingowe, w pozostałych miejscach zakaz zatrzymania i parkowania obowiązuje niezmiennie. Parkometrów i innych urządzeń nadzoru czasu parkowania nie trzeba włączać przy zatrzymaniu pojazdu w celu wsiadania, wysiadania, jak również przy załadunku oraz wyładunku pojazdu.

Pozostawienie pojazdu
Jeśli pojazd wielośladowy pozostaje w miejscu, w którym może stanowić przeszkodę w ruchu, należy natychmiast włączyć światła awaryjne. W przypadku dróg szybkiego ruchu przepisy mówią o umieszczeniu w odległości około 100 m trójkąta ostrzegawczego. Jeśli to możliwe, zaleca się opuszczenie pojazdu, udanie się poza barierę bądź poza jezdnię lub na pobocze i czekanie tam na
pomoc. W przypadku zatrzymania pojazdu poza obszarem zabudowanym należy oświetlić pojazd. W terenie zabudowanym wystarczające jest użycie świateł postojowych po stronie pojazdu zwróconej ku jezdni lub oznaczenie pojazdu w inny dozwolony sposób. W przypadku gdy droga jest oświetlona i
pojazd jest widoczny z wystarczającej odległości, można zrezygnować z oświetlenia pojazdu.
W przypadku zatrzymania pojazdu w obszarze zabudowanym na jezdni należy włączyć oświetlenie w pojeździe lub oświetlić go innymi dopuszczonymi środkami świetlnymi. Zabrania się pozostawienia na jezdni po zmroku pojazdu nieoświetlonego, który bez przeszkód można usunąć z jezdni.
Nie wolno wyłączać świateł w pojeździe, który stoi w korku jako ostatni.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij